"To tak, jakbyśmy znaleźli niezwykle skuteczną technikę ratowania ludzi przed utonięciem, ale po wyciagnięciu człowieka z wody pozostawili go, kaszlącego na wpół uduszonego, własnemu losowi w poczuciu, że zrobiliśmy to, co do nas należało". FITZHUGH MULLAN,

...My robimy więcej

SM – walcz o siebie

28 stycznia 2013

Kampania SM – walcz o siebie ma udowodnić i dać nadzieje na to, że przewlekła i nieuleczalna choroba, jaką jest stwardnienie rozsiane, nie musi oznaczać stagnacji i rezygnacji z realizacji marzeń. Jej celem jest aktywizacja pacjentów i pokazanie, że odpowiednio wcześnie rozpoczęta terapia, daje możliwość normalnego funkcjonowania.

Bardzo słaba dostępność do terapii w Polsce, oraz jej złe przeprowadzanie skutkuje niepełnosprawnością oraz pozostawieniem chorych samym sobie z problemem. Choroba objawia się w różnoraki sposób jak np. zaburzenia mowy, wzroku, czy niedowłady. Diagnozowana jest między 20, a 40 rokiem życia, czyli u ludzi, którzy albo dopiero rozpoczynają swoje dorosłe życie, albo są w jego najbardziej dynamicznym momencie. Aby mogli się nim cieszyć konieczne jest przekonanie nie tylko ich, ale także opinii publicznej, jak istotna jest odpowiednia terapia.

Kampania przedstawia pełnych pasji i marzeń ludzi, którzy nie poddają się chorobie i pokazują, że warto inwestować w leczenie, jakie jest szansą, na godne i szczęśliwe życie. Łamią istniejące powszechnie stereotypy, że stwardnienie rozsiane zawsze prowadzi do kalectwa i śmierci. Organizatorem kampanii jest agencja marketingu społecznego Telescope, wraz z wieloma organizacjami i firmami włączyła się w nią również Fundacja Urszuli Jaworskiej. Efekty działań możemy obserwować w mediach, na stronie internetowej kampanii oraz Facebook-u.

Projekt i wykonanie: Agencja Interaktywna Netivo